Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895566 obálek a 875351 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Matematika 6 pro základní školy a víceletá gymnázia.Geometrie( pracovní sešit ) | ||||||||||||||||||||||||
Autor: Koldová Helena Digitální objekty
Související
AnotaceUčebnice matematiky pro 6. ročník ZŠ a VG, a následně i učebnice pro ročníky další, vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a respektují jej. Podávají však učivo způsobem, který maximálně vychází vstříc dětské potřebě objevovat a experimentovat. Jedním z nejtěžších úkolů učitele matematiky je učit matematiku tak, aby ji děti nechápaly jako nezáživný soubor vzorců, pouček a početních postupů, které ve svém životě nebudou příliš potřebovat, ale jako nástroj, který jim umožní lépe chápat svět a orientovat se v něm. Proto je ve všech kapitolách věnována maximální pozornost motivačním příkladům, děti jsou vedeny k samostatné práci s novými poznatky, při níž učitel koriguje pouze nesprávné představy, ponechává však prostor pro samostatné získávání zkušeností. Teprve po takto zvládnutém poznání nastupuje etapa zpřesňování pojmů a třídění poznatků. Děti jsou tak systematicky vedeny k tomu, že přesné vyjadřování a matematické formulace nejsou samoúčelným nástrojem, ale usnadňují nám chápání a vzájemné dorozumění. Velkou pozornost autoři věnují mezipředmětovým vztahům, upozorňují na to, jak je matematika skryta ve zcela běžných životních situacích a jak nám její znalost pomáhá tyto situace zvládat. Pozornost věnují i historii matematiky, souvislostem matematiky a umění a systematicky se snaží v dětech budovat představu matematiky jako nezbytné součásti lidské kultury. Všechny tematické celky v učebnici mají jednotnou strukturu. Po motivačním úvodu následují jednoduchá cvičení, v nichž žáci objevují nové skutečnosti. Při řešení těchto úloh objevují nové zákonitosti a vztahy a pod vedením učitele samostatně formulují nové poznatky. V závěru kapitoly se „dohodnou“ na slovníčku, který budou pro nové pojmy používat. Tematický celek je pak uzavřen shrnutím všeho důležitého, co se děti naučily a dále zkouškou znalostí. Ta obsahuje další úlohy, které mohou děti řešit samostatně, např. jako domácí úlohy a mohou si na nich ověřit, jak probrané učivo zvládly. Text učebnice je doprovázen řadou ilustrací, fotografií a graficky je zpracován tak, aby učebnice děti zaujala. Hlavní text je na okrajích doprovázen lištou, která má motivační charakter, je věnována mezipředmětovým vztahům a všem výše uvedeným souvislostem matematiky a okolního světa. Lišta může sloužit učiteli také ke zpestření učiva a žákům k samostatné práci. Do učebnic je zařazeno také úvodní shrnutí a zopakování učiva matematiky 1.–5. ročníku ZŠ. Učebnice pro 6.ročník/primu je rozdělena do dvou částí, které obsahují následující tematické celky: Geometrie Základní geometrické pojmy (rovina, body, přímky, polopřímky, úsečky, kruh, kružnice, úhly, trojúhelník); Shodnost; Osová souměrnost; Středová souměrnost; Mnohoúhelníky, hranoly. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz Dostupné zdroje
|