Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895052 obálek a 875008 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Etická výchova : pracovní učebnice pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií



Autor: Dagmar Havlíková, Blanka Drábková, Jiří Vymětal
Rok: 2013
ISBN: 9788072389933
NKP-CNB: cnb002486616
OKCZID: 112137625

Citace (dle ČSN ISO 690):
HAVLÍKOVÁ, Dagmar, Blanka DRÁBKOVÁ a Jiří VYMĚTAL. Etická výchova: pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2013. ISBN 978-80-7238-993-3.


Další vydání




Anotace

 

Pracovní učebnice Etická výchova nabízí výklad základních pojmů a jejich procvičování v jedné knize. Etická výchova používá nejvíce zážitkovou metodu a učení posilováním žádoucího chování. Záměrem je vytvořit si na dané téma vlastní názor a osvojit si přiměřené postoje. Základním cílem etické výchovy je vést žáky k prosociálnímu způsobu chování, tj. schopnosti učinit něco dobrého pro druhého bez očekávání vnější odměny nebo protislužby. Pokud si žák osvojí prosociální postoje a chování, s velkou pravděpodobností vyroste v charakterního člověka. Etická výchova je také velmi efektivním nástrojem prevence šikany a dalších sociálně patologických jevů. Učebnice obsahuje 10 témat skládajících se ze 3 částí, přičemž každá z nich pokrývá jednu vyučovací hodinu (1. hodina práce s příběhem, 2. hodina práce s videem, 3. hodina projekt). V jednotlivých lekcích se žáci seznámí se základními etickými hodnotami a morálními normami. Učí se zvládat základy verbální i neverbální komunikace, přesně a jasně formulovat stanoviska, vhodně reagovat na oprávněnou i neoprávněnou kritiku, předcházet manipulaci. Pro vývoj zdravé osobnosti je důležité nejen sebepoznání, poznání svých silných i slabých stránek, ale zejména jejich přijetí. Pozitivní hodnocení druhých je téma, které usiluje o přijetí člověka se všemi jeho klady, omezeními, chybami a učí žáky kladně hodnotit druhé. Další lekce vede žáky k rozvoji vnímavosti, představivosti, hledání souvislostí a osobitostí při řešení problémů.

Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz



Dostupné zdroje

Books & Books s.r.o.
Svaz českých nakladatelů a knihkupců
Srovname.cz
Flexibooks
Zboží.cz


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)