Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2913107 obálek a 881084 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Pojmové mapy ve vzdělávání : didaktická specifika pojmového mapování = Concept maps in education : didactic aspects of concept mapping | ||
Autor: Petra Vaňková AnotacePublikace představuje pojmové mapy z hlediska didaktického, pedagogického a psychologického. Připomíná jejich edukační potenciál pro základní a střední školy a prezentuje výsledky výzkumu jejich implementace.Autorka předkládá komplexní pohled na pojmové mapy ve vztahu ke vzdělávání. Kvůli nejednotnosti v terminologii se nejprve vypořádává s pojmovou základnou, zevrubně vysvětluje termíny pojem, vztah, schéma, scénář, mapa, kognitivní, myšlenková, mentální, sémantická a pojmová mapa. Následně rekapituluje různé přístupy k problematice, jejich hodnocení a využití, popisuje faktory ovlivňující tvorbu map. Zásadní část studie se poté věnuje funkčním a didaktickým specifikům tohoto edukačního nástroje a vlastnímu výzkumu využití map ve výuce. Za tímto účelem autorka zvolila akční výzkum a komparativní experiment; přípravu, průběh a výsledky každé této metody podrobně vysvětlila a zhodnotila. Pro potřeby využití map ve výuce ještě dodala v rámci přílohy přehledné strategie představení map ve výuce a dotazníky ověřující postoje žáků k jejich implementaci. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze |