Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2893218 obálek a 874088 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Mediální právo



Autor: Rozehnal Aleš
Rok: 2012
ISBN: 9788073803827
NKP-CNB: cnb002369698
OCLC Number: (OCoLC)817046976
OKCZID: 111390459

Citace (dle ČSN ISO 690):
ROZEHNAL, Aleš. Mediální právo. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2012, 399 s. Monografie. ISBN 978-80-7380-382-7.


Anotace

 

Publikace poskytuje komplexní přehled právní úpravy jednotlivých aspektů médií v České republice, a to jak z oblasti úpravy veřejnoprávní, tak i soukromoprávní. Vedle rozboru právní regulace a jejímu ovlivnění evropskou legislativou, je do textu zakomponována i současná judikatura. V knize jsou vymezeny základní instituty mediálního práva, ale pozornost je věnována i teoretickým otázkám vymezení médií a jejich funkcím a systémovému zařazení institutů mediálního práva. Kniha se věnuje historii mediálního práva a médií vůbec na území českých zemí, institucionální, ale i obsahové regulaci tiskových médií. Těžiště publikace spočívá v rozboru právních norem týkajících se elektronických médii s tím, že vymezuje jejich specifika a stanoví rozdíly mezi veřejnoprávními a soukromými elektronickými médii. Z institucionálního hlediska jsou rozebrány dvě nejdůležitější instituce veřejnoprávního elektronického vysílání, a to Česká televize a Český rozhlas a jejich plnění úkolu veřejné služby v oblasti vysílání. Zcela poprvé je v české odborné literatuře rozebrán nový fenomén, a to vysílání po internetu, resp. nelineární vysílání audiovizuálního obsahu prostřednictvím internetu a jeho rozlišení od klasických forem vysílání. Část publikace se věnuje regulačním orgánům mediálního trhu, a to Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, Radě České televize, Radě Českého rozhlasu, Radě pro reklamu a Radě ČTK. Důležitou součástí knihy je rozbor filozofického a právního konceptu svobody projevu, jeho zajištění mezinárodněprávními předpisy, zajištění normami národního práva, case law a současnými vývojovými tendencemi v oblasti svobody projevu v dnešních médiích. Největší pozornost v této části je věnována otázce referování médií o soudním řízení, principu otevřené justice a vztahem mezi právem na ochranu osobnosti a soukromí a právem na informace. Publikace Mediální právo se zabývá ochranou osobnosti člověka a dobrého jména korporací v médiích včetně práva na odpověď a dodatečné sdělení. Značná část je věnována podrobnému rozboru veřejnoprávní regulace reklamy a soukromoprávní regulace nekalé soutěže. Stranou nezůstává ani autorské právo v médiích a komparace české právní úpravy se specifiky právní úpravy ve Spolkové republice Německo, Rakouské republice, Francouzské republice, Nizozemském království a Spojeném království Velké Británie a Irska.

Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz



Dostupné zdroje

NK Praha
Svaz českých nakladatelů a knihkupců


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)