Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895566 obálek a 875351 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Funkcionalismus, design, škola, trh : čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu



Autor: Jan Michl
Rok: 2019
ISBN: 9788074851940
NKP-CNB: cnb003135681
OCLC Number: (OCoLC)1127260310
OKCZID: 128214513

Citace (dle ČSN ISO 690):
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Druhé vydání. Brno: B&P Publishing, 2019. 327 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh.


Anotace

 

Publikace má za cíl povzbudit přemýšlení o problémech teorie i praxe navrhování užitkových předmětů a budov, na které zároveň klademe výtvarné nároky. Jednotlivé kapitoly se kriticky vyrovnávají s myšlenkami zděděnými po modernistické funkcionalistické filozofii, která uvažování o designu a architektuře i jejich praxi po řadu generací určovala. Tématem kapitol je mj. povaha designérovy tvořivosti, smysl hesla forma následuje funkci, původ abstraktní estetiky designu, myšlenka funkční dokonalosti, otázky stylové jednoty a stylového pluralismu, problém tzv. inteligentního designu v přírodě, vztah designu a trhu a řada dalších otázek. Kniha představuje podstatně rozšířenou edici autorovy předchozí publikace Tak nám prý forma sleduje funkci, kterou v roce 2003 vydala Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze. Navíc je kniha doplněna komentovanou barevnou obrazovou přílohou "Předměty a podněty" s více než osmdesáti ilustracemi. Jan MICHL je emeritním profesorem historie a teorie designu na Vysoké škole architektury a designu (AHO) v Oslu v Norsku.


Dostupné zdroje

KNIHCENTRUM.cz


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)