Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895566 obálek a 875351 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Čítanka pro 2. ročník základní školy



Autor: Grolichová, Sylvie a Halasová, Jitka
Rok: 2003
ISBN: 9788086285740
NKP-CNB: cnb001255216
OCLC Number: (OCoLC)53860984
OKCZID: 110353270
Vydání: Vyd. 1.

Citace (dle ČSN ISO 690):
Čítanka pro 2. ročník základní školy. Ilustrace Aleš ČUMA. Vyd. 1. Brno: Didaktis, 2003. 143 s.


Digitální objekty

Národní digitální knihovna (dostupné pouze v této knihovně)
Moravská zemská knihovna v Brně (dostupné pouze v této knihovně)



Anotace

 

Učebnice k vyučování čtení a literární výchovy ve 2. ročníku ZŠ obsahuje pečlivě vybrané texty jak z literatury klasické, tak z děl novodobých autorů našich i zahraničních. Žánrově jsou v čítance obsaženy básně, pohádky, povídky, hádanky, lidová říkadla i koledy, naučné články a divadelní jednoaktovka. Zařazené literární útvary jsou upravené tak, aby svou délkou, náročností a obsahem byly vhodné pro danou věkovou kategorii „začínajících čtenářů“. Čítanka je koncipována jednak jako kniha pro radostné a zábavné čtení, jednak jako učebnice techniky čtení – právě k tomuto účelu jsou v první polovině Čítanky vypsaná složitější slova z článků (pod textem), slouží k dalšímu procvičování a zvládnutí čtení. Úkoly za články by měly přispět k různorodé a radostné práci v hodinách čtení (přemýšlení, jazykové vyučování, doplnění čtení kresbou, motivace ke hře, provedení dlouhodobějšího úkolu apod.), nesměřují jen k obsahu textu, ale jsou formulovány tak, aby žáci mohli uplatnit znalosti i z jiných předmětů a zpětně si čtením tyto znalosti upevňovali a rozšiřovali. Tématicky je učebnice rozdělena podle ročních období na části Podzim, Zima, Jaro, Léto, konec čítanky tvoří část Pohádky. S doložkou MŠMT. Hlavním záměrem při zpracování nové řady učebnic bylo efektivně skloubit současné požadavky i nároky na vzdělávání a moderní trendy ve výuce českého jazyka spolu s poutavostí učebního materiálu pro učitele i žáky. Při tvorbě byly zohledňovány požadavky učitelů z praxe tak, aby učebnice umožňovaly efektivní a zábavnou práci v kolektivu rozdílně nadaných žáků s nejrozmanitějšími zájmy a problémy. Řada učebnic je zpracována s ohledem na návaznost učiva mezi jednotlivými ročníky. Učebnice jsou tvořeny podle vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU



Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)