Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150940 obálek a 950590 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Vysoké versus populární umění

Autor: Zahrádka, Pavel,
Rok: 2009
ISBN: 9788086624488
NKP-CNB: cnb002026156
OCLC Number: 551401488
OKCZID: 110304029

Knihovny.cz    Půjčte si tento titul v knihovně přes portál Knihovny.cz

Citace (dle ČSN ISO 690):
ZAHRÁDKA, Pavel. Vysoké versus populární umění. Vyd. 1. V Olomouci: Periplum, 2009, 123 s. ISBN 978-80-86624-48-8.

Hodnocení: 4.5 / 5 (14 hlasů)


Anotace

Úvod je věnován sémantické analýze pojmů vysokého a populárního umění. Druhá část přináší shrnutí a kritické zkoumání pokusů o estetické zdůvodnění rozdílu mezi vysokým a populárním uměním. To vidí základní rozdíl v estetické hodnotě (estetický hierarchismus přisuzuje prvnímu pozitivní, druhému pak negativní estetickou hodnotu). Třetí a závěrečný oddíl se zabývá sociologickým řešením uvedené problematiky. V této perspektivě mají pojmy vysoké a nízké umění sociologický rozměr a informují spíše o společenském postavení publika určitého uměleckého žánru. Autor shrnuje rovněž výsledky nových sociologických výzkumů v USA a západní Evropě týkajících se vztahu mezi kulturními preferencemi lidí a jejich sociálním postavením. Dochází k závěru, že zatímco mezi obecnými uměleckými či kulturními kategoriemi (např. opera-muzikál) musí platit princip rovnosti, jednotlivá umělecká díla lze esteticky srovnávat a hodnotit.

Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz



Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení