Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2891754 obálek a 873249 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Metodický průvodce k učebnicím a pracovním sešitům Vlastivěda 5



Autor: Irena Valaškovčáková
Rok: 2022
ISBN: 9788088285540
NKP-CNB: cnb003402781
OKCZID: 128766688

Citace (dle ČSN ISO 690):
VALAŠKOVČÁKOVÁ, Irena. Metodický průvodce k učebnicím a pracovním sešitům Vlastivěda 5. Druhé aktualizované vydání. Brno: Nová škola - Duha, [2021]. 72 stran. Čtení s porozuměním.


Anotace

 

Učebnicová sada Vlastivěda 5 se skládá z dějepisné a zeměpisné části. Každá část je zpracovaná v samostatné učebnici doplněné pracovním sešitem a samostatnou interaktivní učebnicí: dějepisná část má název Vlastivěda 5 – Od začátku novověku po současnost, zeměpisná část má název Vlastivěda 5 – Česká republika jako součást Evropy. Celá sada je součástí moderní řady učebnic našeho nakladatelství, vydaných v edici Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti s využitím metod činnostního učení. Moderní barevné učebnice jsou zpracované v souladu s RVP ZV, zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků. Klíčové kompetence chápeme jako souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot. Učivo je zde tedy bráno jako prostředek k osvojení a rozvíjení všech složek klíčových kompetencí. Osvojené učivo se potom ve formě kompetencí využívá v každodenním životě a v praktických situacích. Obsah učiva Vlastivěda 5 zahrnuje tři z pěti tematických okruhů vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět – I. Místo, kde žijeme, II. Lidé kolem nás, III. Lidé a čas. Cílem vzdělávání v oblasti Člověk a jeho svět je rozvíjet poznatky, dovednosti a prvotní zkušenosti žáků získané ve výchově v rodině a v předškolním vzdělávání. Žáci se učí pozorovat a pojmenovávat věci, jevy a děje, jejich vzájemné vztahy a souvislosti, utváří se tak jejich prvotní ucelený obraz světa. Souběžně s rozvojem poznávacích schopností, myšlení a řeči se rozvíjí i aktivita a samostatnost žáků. Žáci si v průběhu roku rozšiřují poznatky, které získali v předchozích ročnících, ověřují si svoje znalosti a dovednosti, získávají nové poznatky. V učebnicích najdete také úkoly zaměřené na průřezová témata, úkoly a otázky k mezipředmětovým vztahům, náměty na skupinovou práci, zajímavosti a náměty pro práci s internetem. Učebnice jsou plné reálných a názorných fotografií, ilustrací a map, které vhodně doplňují text. Učebnice obsahují cyklická a závěrečné opakování, součástí učebnic je i klíč k vybraným cvičením. Učebnice doplňují pracovní sešity zaměřené na praktické ověření získaných vědomostí. Obě sady – učebnice + pracovní sešit doplňuje samostatná interaktivní učebnice Vlastivěda 5 – Od začátku novověku po současnost, Vlastivěda 5 – Česká republika jako součást Evropy. Kromě všech stran učebnice v interaktivním ztvárnění obsahuje každá dále interaktivní cvičení, která se při následném spuštění obměňují, další fotografie, videa s mluveným doprovodem, audionahrávky a mezipředmětové odkazy na další učebnice. Animovaná postava průvodce Vlastíka slovně potvrzuje správnost odpovědí a odměňuje žáky zlatými dukáty.


Dostupné zdroje

KNIHCENTRUM.cz


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)