Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2891170 obálek a 872966 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Mechner, Jordan

Nahlásit porušení duševního vlastnictví, nebo práva na ochranu soukromí.

Autor: Mechner, Jordan
Rok: 1964-

Biogr./Hist. údaje: Americký autor a programátor počítačových her, režisér a scénarista krátkých filmů.
Zdroj: Autoritní databáze Národní knihovny ČR

Jordan Mechner

Jordan Mechner (* 1964) je tvůrce her, herní designér a režisér filmů. Mechner se narodil v New Yorku a graduoval na Yale University v roce 1985. Mechnerova první hra byla Karateka (1984), kterou napsal ještě během svých studií. Prince of Persia, vydaná v roce 1989, je hra známá především plynulostí animací lidských figurek. Oba tituly vydal Brøderbund. Pro animace použité v Prince of Persia, Mechner trávil mnoho dní učením se z video nahrávek a fotek svého bratra Davida, jak běhá, skáče - vše pak pečlivě přenáší do hry.V roce 1993 zakládá Smoking Car Productions, tým vývojářů her se sídlem v San Francisco. Začínají pracovat na The Last Express. Hra však neměla komerční úspěch a Smoking Car Productions se rozpadá. V roce 2003 vydává Ubisoft 4. díl ságy Prince of Persia - Prince of Persia: The Sands of Time, kde Mechner přispěl jako textař a herní designér. Jeho jméno je také spojeno s 5. dílem, Prince of Persia: Warrior Within, který je pokračováním na Prince of Persia: The Sands of Time. Třetí díl trilogie Sands of Time - Prince of Persia: The Two Thrones, vychází v prosinci 2005.V ohlasech na Prince of Persia: Warrior Within, Mechner je citován v prosinci 2005 v magazínu Wired Magazine, kde říká: "I'm not a fan of the artistic direction, or the violence that earned it an M rating. The story, character, dialog, voice acting, and visual style were not to my taste."Mechner dnes píše scénáře a designuje video hry. Také napsal a zrežíroval Waiting for Dark a Chavez Ravine: A Los Angeles Story, oboje vyhrály dokumentární cenu.

Pro přidání, nebo úpravu fotografie autora se prosím přihlaste: