Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150311 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Chris Jenks
Rok: 1995
ISBN: 9780415106238
NKP-CNB: boa001-muni.000123360
OKCZID: 110020521
Citace (dle ČSN ISO 690):
JENKS, Chris. Visual culture. 1st ed. London , New York: Routledge, 1995. xi, 269 s.
In Visual Culture the "visual" character of contemporary culture is explored in original and lively essays. The contributors look at advertising, film, painting and fine art, journalism, photography, television and propaganda. They argue that there is only a social, not a formal, relation between vision and truth. A major preoccupation of modernity and central to an understanding of the postmodern, "vision" and the "visual" are emergent themes across sociology, cultural studies and critical theory in the visual arts. Visual Culture will prove an indispensable guide to the field.