Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3142702 obálek a 948575 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Jakub Hodulík
Rok: 2024
ISBN: 9788028600853
ISBN: 9788028600860
NKP-CNB: cnb003662360
OKCZID: 129309747
Půjčte si tento titul v knihovně přes portál Knihovny.cz
Hodnocení:
2.0 / 5
(1 hlasů)
Ačkoli je ústavní zákaz cenzury tradičním institutem českého ústavního práva, bývá s ním nezřídka v laickém diskurzu, ale i v odborných textech a rozhodnutích soudů, nakládáno zavádějícím způsobem. Aby přitom mohl být vitální zárukou svobody projevu, je potřeba vyjasnit jeho obsah a meze aplikovatelnosti. Předkládaná kniha se pokouší vypořádat zmatení pojmů plynoucí ze spojování cenzury v mimoprávním smyslu s ústavně zakázanou cenzurou v chápání Listiny a záměny tohoto konceptu s doktrínou nepřípustnosti předběžných omezení známé z judikatury Nejvyššího soudu USA, resp. ESLP. Tři základní charakteristiky ústavního zákazu identifikované v české doktríně, tedy (i) absolutnost zápovědi a vymezení zakázané cenzury jako (ii) předběžného omezování šíření obsahu (iii) ze strany veřejné moci, jsou v kontextu ústavněprávní i podústavní úpravy analyzovány z hlediska koherence a konfrontovány se závěry judikatury, historickým vývojem institutu na našem území, zahraniční komparací a ostře kontrastujícím výkladem téhož ustanovení zastávaným slovenskými autory a soudy. Kniha nastiňuje, proč nelze připustit výjimku z čl. 17 odst. 3 Listiny základních práv a svobod za žádných okolností a z žádných důvodů, proč není možné zákaz cenzury aplikovat na následná, ale ani na všechna předběžná omezení svobody projevu. Čtenář se dozví, proč není z hlediska čl. 17 odst. 3 rozhodující, zda je cenzura politicky motivovaná, či nikoli, a z jakého důvodu nelze ustanovení aplikovat na zásahy nestátních aktérů stojících uvnitř i vně redakcí tradičních médií. Kniha se zamýšlí nad tím, za jakých okolností by bylo možné ústavní zákaz cenzury aplikovat na zásahy tzv. poskytovatelů zprostředkovatelských služeb do obsahu vytvářeného koncovými uživateli digitálních platforem. Pozornost je věnována také otázce aplikovatelnosti ústavního zákazu cenzury na činnost veřejnoprávních vysílatelů a tzv. radničních médií.