Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2893647 obálek a 874269 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Making online news : the ethnography of new media production



Rok: ©2008
ISBN: 9781433102141
ISBN: 9781433102134
OKCZID: 110721668

Citace (dle ČSN ISO 690):
PATERSON, Chris, ed. a DOMINGO, David, ed. Making online news: the ethnography of new media production. New York: Peter Lang, [2008]. xi, 236 stran. Digital formations, vol. 49.


Anotace

 

By analyzing the daily work of online journalists, this book investigates the production of online news: how it differs from traditional media production, and its consequences for the character and quality of online news. It advocates revitalization of the ethnographic methodologies of sociologists who entered newsrooms in the 1970s and 1980s, while simultaneously exploring new theoretical frameworks to better understand the evolution of online journalism and how newsrooms deal with innovation and change. This collection fills a gap in the field by offering ethnographic descriptions from sites of online news production in many countries, and provides insider perspectives on the real practices and values of new media production, documenting how these often differ from the claims of both producers and theorists.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)