Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2903936 obálek a 875771 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Baroko: architektura, plastika, malířství



Autor: Bednorz, Achim a Toman, Rolf
Rok: 1999
ISBN: 9788072091799
NKP-CNB: cnb000769051
OCLC Number: (OCoLC)49303223
OKCZID: 110282990
Vydání: 1. české vyd.

Citace (dle ČSN ISO 690):
TOMAN, Rolf, ed. Baroko: architektura, plastika, malířství. 1. české vyd. V Praze: Slovart, 1999. 503 s.

Hodnocení: 3.0 / 5 (1 hlasů)


Digitální objekty

Moravská zemská knihovna v Brně (dostupné po přihlášení )
Národní digitální knihovna (dostupné po přihlášení )



Anotace

 

Barokní architektura a ostatní výtvarná umění této epochy, jež zaujímá časový úsek vymezený přibližně lety 1600 a 1770, sloužily jako nástroj pro inscenování velkého divadla světa. Jeho první akt se odehrál v Římě, odkud se barokní umění rozšířilo po celé Evropě. Papežům jakožto hlavním zadavatelům děl barokní ho umění nešlo jen o velebení Boha, ale také o vlastní slávu a protireformační propagandu. Inscenace představení hlásajících bezmála božskou slávu a nádheru moci na dvoře Krále Slunce Ludvíka XIV. byla symbolicky povýšenou demonstrací centralistické ideje řádu: z prvního mezi všemi dvory bylo ostatním regionům Francie i jiným zemím zvěstováno, jaké má být jejich (podřízené) místo v celkovém řádu. Versailles se staly nedosažitelným vzorem četných evropských dvorů, jež byly ve druhé polovině 17. a v 18. století centrem moci i kultury. Je příznačné, že řečí dvorské kultury byla francouzština. Vedle protireformačních katolických zemí a regionů a evropských dvorů, jakožto vlastních center barokního umění, je v tomto svazku osvětlena i role protestantského měšťanského světa, se ozřejmuje přeznačení náboženských hledisek v aspekty praktické životní morálky. Pojednání o malířství se v tomto svazku zaměřuje výhradně na 17. staletí, zatímco vývoj architektury a plastiky je sledován až k pozdnímu baroku a rokoku, aniž jsou přitom striktně stanoveny hranice stylových epoch. Světla opojných barokních slavností na kontinentu pohasla ještě předtím, než byl na politické scéně starý řád smeten Francouzskou revolucí roku 1789. Velká patetická gesta barokního umění se již vyčerpala a ustoupila osvícenským tendencím.

Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU



Dostupné zdroje

Můj antikvariát
Databázeknih.cz
Antikvariát Avion
KNIHCENTRUM.cz


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)